A 2013-as év merőben más volt, mint a többi. Ebben az esztendőben ugyanis például rengeteg adóváltozás történt, ennek nyomán pedig nagyon sok biztosítási változás jött be az életünkbe és itt kell megemlítenünk azt a biztosítási adót is, melynek a hatását nem lehetett előre megjósolni. Ha a biztosítók nem hajlanak arra, hogy megemeljék az árakat, akkor az adófizetési kötelezettség, amivel rendelkeznek, lenyomhatja a szolgáltatások színvonalát és minőségét. Az biztos, hogy nagyon nehéz dolguk van a biztosító cégeknek, hiszen így is akkora a verseny az új ügyfelekért, hogy sokan már nem bírják tartani a tempót.


Azt viszont biztosra vehetjük, hogy a biztosítási adó valamilyen formában elő fog kerülni a biztosítási árakban így nem árt felkészülni minden eshetőségre. Viszont az is lehet, hogy az adó bevezetésének a hatására a cégek megváltoztatják a meglévő csomagjaikat, esetleg fejlesztenek rajtuk így teljesen kiszámíthatatlan minden következmény.

A biztosítási társaságokra kirótt adókötelezettség miatt a továbbiakban akár teljesen át is rendeződhet a biztosítási piac, hiszen a biztosítási adó 2014 - 2015 során is jelen lesz. Az életbiztosítási szolgáltatásokat kivéve, minden más biztosítási termékre kivetik az adót. A lakásbiztosításoknál kisebb adóáthárításra lehet számítani az ügyfelek tekintetében, viszont a vállalati biztosításoknál sokkal több adót háríthatnak át a biztosítók az ügyfelekre. A kötelező biztosítás után 30%, a casco után 15% és a vagyon- és balesetbiztosításnál körülbelül 10%-lesz a biztosítási adó nagysága. A nagymértékű áremeléssel a biztosítók el tudják kerülni a bajt, és akik rugalmasak, azok is átvészelhetik az adóemelést. A kulcs abban van, hogy mindenképpen olyan lépéseket kell hozni, amivel meg lehet tartani a vásárlókat és az ügyfeleket valamint újakat szerezni.

2012. január 1.-én szintén bevezetésre került egy addig ismeretlen adónem, a baleseti adó. Ennek az adónak a mértéke az alap kötelező biztosítás harminc százaléka, de nem lehet több, mint napi 83 forint. A baleseti adó alapját a kötelező biztosítás díja adja, a törvényi előírásnak megfelelően és ennek értelmében akkor, amikor a kötelező biztosítás határozott időre köttetik, akkor az adó alapját az egyszeri díj összege szolgáltatja. A baleseti adó megfizetésére minden olyan személy, vagy szervezet kötelezett, akik rendelkeznek KGFB szerződéssel, mert ennek értelmében a baleseti adó alanyának számítanak. Nagyon oda kell figyelni arra, hogy a biztosítási díj megfizetésekor mindenkor elegendő összeggel kalkuláljunk, mely fedezi az adót is. ha ugyanis ez nem így van, akkor az ügyfél könnyen adóhátralékba kerülhet, melyet be is hajthatnak rajta.

Az autósoknak ma még nem okoz akkora anyagi megterhelést a baleseti adó vonzata a tapasztalatok szerint, vagyis a 30%-os adóemelés a kötelező biztosításnál, azonban hogyha egyre több helyen emelnek, ráadásul belekalkuláljuk a biztosítási adókat is, akkor már adódhat probléma. Viszont az a helyzet, hogy ugye a kötelező biztosítást mindenkinek kötelezően meg kell kötnie, így nem lehet elkerülni a 30%-os adó befizetését azoknak, akik szeretnének gépjárművel a forgalomban maradni.

A felmondások az összes biztosítási konstrukció esetében nagyon megszaporodhatnak, hiszen az adóemelések és az ezáltal történő díjemelések nem fognak sok embernek tetszeni, így a biztosítóknak fel kell készülniük, hogy eshet a fogyasztói körük és új ügyfelek után kell nézniük, így nem árt egy olyan stratégiát kidolgozni, ami hatékony.

Kérdezni szeretne? Itt megteheti.
.
Copyright © Minden jog fenntartva 2007-2024 - Proviti.hu
.