Rosszul járhat, aki elblicceli a baleseti adót - Már előre látható, hogy a baleseti adó bevezetéséből rengeteg bonyodalom adódott. Az még csak elfogadható, hogy rosszul jár, aki elblicceli a baleseti adót, de az senkinek nem mindegy, hogy milyen feltételekkel kell megfizetni és milyen szankciókat von maga után, ha valaki – például nem kapja meg időben az adócsekket és – késve fizet.
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége szerint a baleseti adóból a fizetési kötelezettség mellett még más problémák is felmerülhetnek. A biztosítóknak a befizetett díjakból először az adót kell levonniuk, csak ezután következik maga a biztosítási díj, így aki csak a kötelező tarifájáról szóló csekket fizeti be, a baleseti adót viszont nem rendezi, annak díjhátraléka keletkezik majd.
Az autósok problémája csak tovább növekszik azzal, hogy aki nem fizeti be az utólag kiküldött adócsekket, az észre sem veszi és kötelező biztosítás nélkül maradhat, mivel a befizetett kötelező biztosítás díjából a biztosítók legelőször a baleseti adó díját kell, hogy levonják, és a fennmaradó összeg már nyilvánvalóan nem fedezi a kötelező díját. Ha ez megtörténik, az ügyfél a biztosítás nélküli napokra fedezetlenségi díjat kell, hogy fizessen, melynek igen tetemes az összege – személyautó esetében napi 270-560 forint –, és ezzel még nincs vége, hisz ebben az esetben a baleseti adót is a fedezetlenségi díj alapján kell megfizetni. Egyértelmű tehát, hogy rosszul járhat, aki elblicceli a baleseti adót.
Egyébként az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy ebben az évben előreláthatólag jóval kevesebben váltanak a tavalyi évhez képest, 1,2 millióan váltottak kötelező gépjármű felelősségbiztosítót az elmúlt évben, a jelenlegi kampányt nézve hozzávetőlegesen 800 ezer lesz a váltók száma. Igaz, hogy az autósok 40 százaléka még nem döntött, nekik még november végéig van lehetőségük új szerződést kötni.
A baleseti adó bevezetése igen csak felforgatja a szabályozás rendszerét és nem is mindig tűnik következetesnek, hiszen logikátlan, hogy épp az M4 kategóriába sorolt – legtöbbször kárt okozó – ügyfeleknek lesz kedvezőbb az adó mértéke. A logika azt diktálta volna, hogy elsősorban vagy csak azok részére limitálják az új adó összegét, akik a gépjárművükkel munkát végeznek. Mindent összevetve mindenki egyértelműen rosszul járhat, aki elblicceli a baleseti adót. Mindezek mellett más probléma is foglalkoztathatja az autósokat, mint például a már hihetetlenül alacsony kötelező biztosítási díjak. Az alkuszok úgy látják, az ügyfelek nagy része nem fogadja nagy örömmel a 13 ezer forintnyi átlagos kötelező díjakat, mert többen attól félnek, hogy ez a nagyon alacsony díj majd nem fogja fedezni a károk rendezését.
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének elnöke szerint is ennek az aggodalomnak lehet némi alapja, mert annak ellenére, hogy a személyi sérüléses balesetek száma kevesebb lett, a károsultak egyre magasabb kártérítést kérnek a biztosítóktól, és igen gyakran előfordul, hogy a járadékot a károsult élete végéig fizetniük kell.
Új információk
- 2013 évtől csak számla ellenében téríthet a biztosító - 18/02/2014 14:11
- Hogy váltsunk okosan gépkocsi biztosítást? - 18/02/2014 14:11
- Akciós kötelező biztosítás, casco és lakásbiztosítás - 18/02/2014 14:10
- Mire kell figyelnie, amennyiben biztosítót vált: a PSZÁF ajánlása - 18/02/2014 14:08
- Hogyan kell biztosítót váltani? - 18/02/2014 14:03
Régebbi információk
- PSZÁF - Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete - 18/02/2014 13:50
- Komoly felügyeleti rendszerrel számolhatnak a biztosítók - 18/02/2014 13:49
- Biztosítás gyorshajtásra - Gyorshajtás biztosítást is lehet már kötni? - 18/02/2014 13:46
- Mire figyeljen biztosító váltásnál? - 18/02/2014 13:45
- Mikor kell felmondani a biztosítást? - 18/02/2014 13:44