Hazánkban még újdonságnak számít a direkt kárrendezés a kötelező biztosítás módozatnál. Ennek lényege, hogy a kötelező felelősségbiztosításra szerződött biztosító rendezi az ügyfél saját kárát a biztosító rendezi, tehát megelőlegezi a kártérítési összeget, majd ez után számol el a kárt okozó autós biztosítójával.


A szolgáltatás
elterjedésével sokat emelkedhetne a biztosítások nívója, egészséges versenyhelyzet jöhetne létre a piacon. A direkt kárrendezés nem csak az ügyfeleknek nyújt előnyt, de a biztosítók is olyan díjakkal tudnak fellépni, melyekkel ők maguk is költségtakarékosan tudnak gazdálkodni.

A gépjármű vezetők körében végzett felmérések azt igazolják, hogy egyre szélesebb körben merülne fel az igény direkt kárrendezésre kötelező biztosítás módozatnál, hisz az üzembentartóknak ez igen nagy megnyugvást jelenthetne, ha káresemény történik.

Hazánkban pillanatnyilag négy biztosító szolgáltatja a direkt kárrendezési lehetőséget, így a Signal, az Union, a Generali és az Allianz Biztosító. A Groupama Garancia véleménye, hogy nagyon kelendő lehetne ez a kárrendezési forma, komoly versenyre ösztönözhetné a társaságokat, amely verseny a szektor szolgáltatásainak nyilván hasznára válna. Egyenlőre azonban általánosságban a biztosítók között nincs még megegyezés a kérdést illetően, a komolyabb társaságok a direkt kárrendezés mellet teszik le voksukat, de a kisebb biztosítók nem támogatják, mert úgy gondolják, nem egyszerű ráállni a tételes elszámolásra a biztosítók között.

Európában
vannak országok – Franciaország, Románia –, ahol a direkt kárrendezés kötelező biztosítás módozatnál kötelező jelleggel működik, Náluk a nem túl jelentős károk esetében a biztosítók átalánydíjat fizetnek egymásnak, tételes elszámolás a nagy értékű károk esetében történik.

Kérdezni szeretne? Itt megteheti.
.
Copyright © Minden jog fenntartva 2007-2024 - Proviti.hu
.