Használt autók kártörténeti adatbázisa és kárelőzmény igazolása - Az Autós Nagykoalíció és a Gépjármű-importőrök Egyesülete legnagyobb megelégedésére úgy tűnik 2012 közepe táján elkészülhet a használt autók kártörténeti adatbázisa. Az adatokat a gépjármű javítók és a biztosítók töltenék fel úgy, hogy az egységes kárrendezések után kifizetett összegeket a rendszerbe továbbítanák. Így létrejönne egy központi nyilvántartás és megszületne minden javítás után a kártörténeti igazolás. Az adatbázis létrejötte talán megakadályozhatja az autókereskedelem tovább hígulását, valamint ellenőrizhetőbb lenne a fekete import és az áfa fizetés rendszere.


Az indítvány részeként felmerült a gépkocsi beszerzésekhez- és javításokhoz kapcsolódó áfa visszaigényelhetőségének lehetősége is. Nagyon sok esetben előfordul, hogy külföldről behozott autó esetében az „importőr” már rég nem létező cég, mielőtt sor kerülne az áfa befizetésére. Az új ötlet alapján születő rendelet előírná, hogy cégek az autóbeszerzések után kifizetett áfa egy részét visszaigényelhessék, illetve hogy a közterhek befizetéséig a gépjárművek ne kerülhessenek forgalomba.

Az ötlet gazdái törvénnyel vennék elejét a kilométer óra manipulálás lehetőségének. Az okmányirodák most is nyilvántartják az autók adás-vételi szerződésébe bejegyzett kilométeróra állását, így a használt autók kártörténeti adatbázisa kedvező fogadtatás elé nézhet.

A kártörténeti igazolás rendszerben való nyilvántartásával elérhető lenne, hogy ha valaki új autót vásárolna a régi beszámításával, az üzletkötés előtt egy kattintással megtekinthető lenne a gépjármű kártörténete. Ettől megugorhat a használt autó értéke és nem utolsó sorban a kereskedőknek igen nagy biztonságot szolgáltatna ahhoz, hogy autóikat a normál piaci értéken forgalmazhassák.

Egyelőre a tervezetet igen kedvezően fogadják a biztosítási piac szereplői és talán az állami illetékeseknek sem lesz különösebb ellenvetése, hisz a használt autók kártörténeti adatbázisa létrejöttével visszaszorítható lenne az autójavítások terén a feketegazdaság, kedvezőbbé válhatna a gépjármű értékesítések árszintje.

Ha a már működő rendszerben nem jelenne meg a használt autókra vonatkozó kártörténeti igazolás, az egyértelműen igazolná, hogy a javítási munka nem hivatalosan (feketén) történt, vagy egyáltalán meg sem történt. Így az autójavítási piac némileg pozitív irányt vehetne.

Kérdezni szeretne? Itt megteheti.
.
Copyright © Minden jog fenntartva 2007-2024 - Proviti.hu
.