Rendszeresen előfordul az a helyzet, hogy Ügyfeleink telefonon keresnek minket és biztosítási ügyekben kérnek tanácsokat. Az egyik leggyakoribb téma a lakcímváltozás, vagy a levelezési cím változás bejelentésének lehetőségei. Most részletesen leírjuk, mi a teendő ebben az esetben.

 

Kötelező biztosítás lakcímváltozás bejelentése:

Költözködés után, az egyik legfontosabb feladatunk az, hogy az új levelezési elérhetőségeinket megadjuk az illetékes szerveknél. Az egyik ilyen szerv, a biztosító társaság is, ugyanis ha nem jelentjük be a lakcímünk megváltozását, a biztosítónak nem lehet tudomása arról, hogy változások történtek. A kötelező biztosítás lakcímváltozás bejelentés úgy történik, hogy az új lakcímkártya másolatát és az új címmel ellátott forgalmi engedély másolatát el kell juttatni a biztosító társaság részére, vagy fel kell venni a kapcsolatot az alkuszával, hogy intézze a lakcímváltozás bejelentést. A lakcím megváltozásának tényét nem csak a lakcímkártyában kell megváltoztatni, hanem a forgalmi engedélyben is, mert a Központi Gépjármű Nyilvántartó rendszerben csak bejelentést követően változnak meg az adatok.

Figyelem: A kötelező biztosítás számításának alapja a szerződő lakcíme is, így lakcímváltozás esetén változhat a biztosítási díj is! A lakcímváltozás nem csak a kötelező biztosítást érinti! Ha rendelkezik casco biztosítás szerződéssel, abban az esetben ott is intézkedni kell ez ügyben.


Kötelező biztosítás levelezési cím változásának bejelentése:


Sűrűn előfordul az a helyzet is, hogy a postát inkább egy másik címre kérik az Ügyfelek. Ezt nagyon egyszerűen be lehet jelenteni a biztosító társaság részére. Elég akár egy emailben a kötvényszám és rendszám megadásával kérni, hogy a leveleket mostantól már egy másik címre postázzák. Ez ügyben is bátran fordulhat alkuszához, és kérheti az Ügyintézést.

Kérdezni szeretne? Itt megteheti.
.
Copyright © Minden jog fenntartva 2007-2024 - Proviti.hu
.