Az országunkat ebben az évtizedben kormánytól és politikai nézetektől függetlenül a reformok jellemezték. A reformok bizony elérték a kötelező biztosítás intézményét is. A biztosítási törvény változásaira a biztosítási szakemberek szerint szükség volt. A számos változás közül a legjelentősebb a gépjármű besorolás alkalmazása volt. 2011. január elsejét követően a gépjárműveket a kategóriájuk meghatározása végett nem a lökettérfogat szerint, hanem a teljesítményük szerint vizsgálják.
A szakmai elemzések világosan rámutattak arra, hogy amennyiben a kötelező biztosítást megfizető üzembentartókat egy veszélyközösségként vesszük figyelembe úgy a rendszert igazságosabbá kell tenni. A kockázatelemzők szerint a nagyobb teljesítmény, gyorsabb közlekedéssel, nagyobb kockázattal jár. Az autóipar az elmúlt időszakban rohamos fejlődésen ment keresztül. A fejlődés egyik eredménye, hogy a motorok teljesítményét ma már úgy is jelentősen meg tudják növelni, hogy a lökettérfogatot nem változtatják. A fent említett okok, hogy a nagyobb teljesítmény nagyobb kockázattal jár így különösen nagy jelentőséggel bír, és elkerülhetetlenné vált a kötelező biztosítás sávok megváltoztatása.
Itt megtekintheti, hogy 2011, januárjától miként változott a kötelező biztosítás sávok meghatározása:
Kötelező Biztosítás 2010 Kötelező Biztosítás 2011 után
cm3 szerint KW szerint
0-850 cm3 0-37 KW
851-1.150 cm3 38-50 KW
1.151-1.500 cm3 51-70 KW
1.501-2.000 cm3 71-100 KW
2.001-3.000 cm3 101-180 KW
3.000 felett cm3 180 KW felett
Új információk
Régebbi információk
- Természeti katasztrófa hatásai a KGFB piacra - 18/02/2014 12:59
- Kötelező biztosítás autóvásárlás előtt vagy után? - 18/02/2014 12:58
- Kötelező biztosítás tartalma - 18/02/2014 12:58
- Kötelező biztosítás kerékpárra, bicikli, kerékpár kötelező? - 18/02/2014 12:57
- Kötelező biztosítás felmondása nyomtatvány - 18/02/2014 12:52