Az országunkat ebben az évtizedben kormánytól és politikai nézetektől függetlenül a reformok jellemezték. A reformok bizony elérték a kötelező biztosítás intézményét is. A biztosítási törvény változásaira a biztosítási szakemberek szerint szükség volt. A számos változás közül a legjelentősebb a gépjármű besorolás alkalmazása volt. 2011. január elsejét követően a gépjárműveket a kategóriájuk meghatározása végett nem a lökettérfogat szerint, hanem a teljesítményük szerint vizsgálják.


A szakmai elemzések világosan
rámutattak arra, hogy amennyiben a kötelező biztosítást megfizető üzembentartókat egy veszélyközösségként vesszük figyelembe úgy a rendszert igazságosabbá kell tenni. A kockázatelemzők szerint a nagyobb teljesítmény, gyorsabb közlekedéssel, nagyobb kockázattal jár. Az autóipar az elmúlt időszakban rohamos fejlődésen ment keresztül. A fejlődés egyik eredménye, hogy a motorok teljesítményét ma már úgy is jelentősen meg tudják növelni, hogy a lökettérfogatot nem változtatják. A fent említett okok, hogy a nagyobb teljesítmény nagyobb kockázattal jár így különösen nagy jelentőséggel bír, és elkerülhetetlenné vált a kötelező biztosítás sávok megváltoztatása.

Itt megtekintheti, hogy 2011, januárjától miként változott a kötelező biztosítás sávok meghatározása:


                      Kötelező Biztosítás 2010           Kötelező Biztosítás 2011 után
                      cm3 szerint                                   KW szerint
                      0-850 cm3                                      0-37 KW
                      851-1.150 cm3                              38-50 KW
                      1.151-1.500 cm3                           51-70 KW
                      1.501-2.000 cm3                           71-100 KW
                      2.001-3.000 cm3                           101-180 KW
                      3.000  felett cm3                            180 KW felett


Kérdezni szeretne? Itt megteheti.
.
Copyright © Minden jog fenntartva 2007-2024 - Proviti.hu
.