Mikor kell fedezetlenségi díjat fizetni? - Most ezzel a kérdéssel foglalkozunk!
Igen csak pórul járhatunk akkor, ha a kötelező biztosítás díjfizetésével sokat késünk, vagy elmaradunk. A biztosítónk egyoldalúan felmondhatja a KGFB szerződésünket amivel nem csak azt kockáztatjuk, hogy egy esetleges közúti ellenőrzés során megbüntetnek, de a MABISZ fedezetlenségi díjat is meg kell fizetnünk, ha nincs érvényes kötelező biztosításunk, hiszen a vétlen autóst ekkor is kártalanítják, de ezúttal a MABISZ kártalanítási számlájáról írják jóvá ezt az összeget. A kártalanítás összegét utólagosan így is ki kell fizetünk.
A fedezetlenségi díjat más néven – MABISZ díjat – a szerződésünk felmondásától számolják fel naponta, egészen az új KGFB szerződés érvénybe lépéséig a meghirdetett tarifa táblázat szerinti díjon. Érdemes a fedezetlenségi díj kikerülése, hiszen a díj mértéke sokszorosa lehet a biztosítás díjának.
Személyautóknál a fedezetlenségi díj sávosan emelkedik, így a személygépkocsik esetében teljesítménytől függően 270 és 560 forint közötti díjat kell minden egyes olyan napra megfizetni, amikor nem rendelkeztünk érvényes KGFB szerződéssel. Így ha egy átlagos személyautó esetében amelynek teljesítménye 71 kW (kb. 95 LE) illetve 100 kW (kb. 134 LE) közé esik, 10 napra 4300 forintot kell befizetni a MABISZ kártalanítási számlájára.
A személyszállító járművek esetében a szállítható személyek száma alapján kerül elszámolásra a napidíj, de ugyan úgy sávosan számolják a fedezetlenségi díjat. Például egy 12 személyes mikrobusz napi fedezetlenségi díja 330 forint, viszont egy 79 férőhelynél többel rendelkező nagy busz üzembentartója már napi 1050 forintot kell fizessen. A trolibuszok esetében egységesen megszabott a tarifa, naponta 1020 forint.
Motorkerékpárnál szintén a teljesítmény határozza meg a fedezetlenségi díj összegét, bár itt is sávosan emelkednek a díjak, a közöttük lévő különbség mindössze 10 forint, így 100 és 110 forint közötti összeget kell megfizetni naponta a MABISZ felé.
A teherautók és más áruszállító járművek, így pótkocsik és félpótkocsik esetében a napidíj kiszámítása az össztömegük alapján történik. Ez alapján a teherautók esetében 300 és 960 forint között sávosan alakul a fedezetlenségi díj, a vontatmányok és a mezőgazdasági vontatók (traktorok) esetében egységesen 100 forintban van megállapítva. A legmagasabb díjat a közúti vontatók üzembentartóinak kell megfizetniük, ezekre a járművekre napi 1650 forintot kell utalni a MABISZ-nak, ha nincs teljesítve a KGFB szerződés díja.
A lassú járművek: munkagépek, 4 kerekű segédmotoros kerékpárok tulajdonosai 100 forintos napi plusz költséggel kalkulálhatnak a fedezetlenségi díj megfizetésekor. A segédmotor kerékpár az egyetlenek jármű, amely mentesül a fedezetlenségi díj megfizetése alól.
Minden üzembentartó köteles a kötelező biztosítási szerződést a vásárlás napján megkötni. Amennyiben ezt elmulasztja, és a szerződést csak később köti meg úgy az adásvétel napjától a szerződés megkötésének napjáig fedezetlenségi díjat kell fizetnie. A szerződés megkötése nélkül gyakorlatilag szinte el sem lehet indulni. Fedezetlenségi díj megfizetésére köteles az az üzembentartó is akinek a biztosítása díj nemfizetés miatt szűnt meg és azt a későbbiekben reaktiválja.
Új információk
- Biztosítás gyorshajtásra - Gyorshajtás biztosítást is lehet már kötni? - 18/02/2014 13:46
- Mire figyeljen biztosító váltásnál? - 18/02/2014 13:45
- Mikor kell felmondani a biztosítást? - 18/02/2014 13:44
- Kártalanítási Számla - Kártalanítási Alap - 18/02/2014 13:38
- Kártörténeti adatbázis - Használt autók kárelőzményének központja - 18/02/2014 13:35
Régebbi információk
- Biztosítási évforduló emlékeztető szolgáltatás - kötelező, casco - 18/02/2014 13:25
- Dobozos, előre csomagolt termék, a komplikált biztosítások helyett? - 18/02/2014 13:22
- Céges autó biztosítás - Kötelező és casco online kedvezménnyel! - 18/02/2014 13:22
- Mitől zuhant a Romániai biztosító piac díjbevétele? - 18/02/2014 13:21
- Biztosítási piaci körkép Európából - 18/02/2014 13:20