Az egyes biztosítók helyzetét nézve az Allianz nyeresége folyamatosan nő annak ellenére, hogy piaci részesedése folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, méghozzá legnagyobb mértékben a gépjármű-biztosítások terén. A kisebb mértékű casco bevételeket elsősorban az új gépkocsik értékesítésének nagyarányú csökkenése magyarázza, 5-6 évvel ezelőtt évente cca. kétszázezerre volt tehető az új gépjárművek eladása, de ma már az elöregedő autópark csak jóval csekélyebb díjbevételt biztosít.

 

Minden esetre nyilvánvalóan nem érnek véget a kgfb kampányok, ez azért megnyugtató minden biztosító számára, hiszen ezt a fajta biztosítást minden üzembentartónak kötelező megkötnie, akár új, akár régi használt autót üzemeltet. Az Allianz nyeresége szinte a díjbevétel csökkenéssel arányosan nőtt, ez elsősorban azzal magyarázható, hogy nagyon ügyesen a körülményekhez igazítva jelentős átszervezést és portfólió megújítást végeztek, mely igen nagy költségcsökkentést eredményezett. Így még ha nem is számítanak ebben az évben még a múlt évit elérő bevételre sem, mégis a nyereség megközelíti a tavalyit.


Minden biztosító készül több jogszabályváltozásra is, a biztosítási adó kavarhatja majd a legnagyobb vihart, de változás például az is, hogy az egészségbiztosításokat dolgozói juttatásként lehet majd adni, így adómentessé válnak. A biztosítási piacon azonban csak akkor várható igazi nagy áttörés, ha a magánbiztosítók részére is hozzáférhetővé válik az állami ellátórendszer. Ebből az állam is hasznot húzhatna, hiszen az egészségügyet magánpénzzel is meg lehetne támogatni, és ez nagy fejlődést jelenthetne, mivel jelenleg csak a kisebb ambuláns kezelésekre létezik. A privát szféra mellett a mezőgazdasági biztosítók is részesültek állami támogatásban, de előrelépés még ott sem mutatkozik.

Remélhetőleg
nem érnek véget a kgfb kampányok, de az autóbiztosítások alakulása sokban függ attól is, hogy a biztosítók mekkora mértékben tervezik áthárítani a biztosítási adót ügyfeleikre. Várhatóan nagyobb terhet rónak majd a vállalati ügyfelekre, elsősorban a flottabiztosítások kapcsán, a cascót is ideértve. Nagy átalakulást hozhat a kgfb piac alakulását illetően a parlament által elfogadott díjhirdetés liberalizációjáról készült törvény. Ez a jelenleginél sokkal ésszerűbb üzletpolitikát tesz lehetővé a biztosítótársaságok számára. Az előző rendszer legnagyobb hibája az volt, hogy a már egyszer meghirdetett díjak kőbevésettek voltak, melyen egy évig nem változtathattak. Emiatt évek óta a hatalmas árverseny és a fennmaradási kényszer okán biztosítók mentek tönkre. Nagy könnyebbséget jelent a változás a biztosítók részére. 2013-tól már nem kötelező a két napilapban megjelentetni a díjakat igen magas költségen, hanem a társaságok saját honlapjukon közzétehetik tarifáikat, természetesen a MABISZ és a PSZÁF honlapján való megjelenés mellett. E mellett persze sok múlik majd a biztosítók kárstatisztikáján, valamint a legtöbbet most is az jelentheti, milyen új üzletpolitikát sikerül az egyes biztosítóknak kialakítani, milyen kedvező, új szolgáltatásokkal tudnak előállni, alacsony tartható rezsiköltségekkel.

Az év végi kampány ezek ellenére nincs veszélyben, hiszen még ha többszöri díjhirdetésre is lesz évente lehetőség, az autósok mintegy 70 százalékának év végére esik a kötelező szerződés évfordulója. A kampányt pedig végül is nem a díjhirdetés generálja, hanem sokkal inkább az, hogy mikor várható tömeges váltás.

Kérdezni szeretne? Itt megteheti.
.
Copyright © Minden jog fenntartva 2007-2024 - Proviti.hu
.