Az európai piacon tevékenykedő gépjármű biztosítással foglalkozó cégek száma 1998 óta évente átlag 3%-kal csökken. A piaci koncentráció folyamata valószínűleg még nem áll meg. A kötelező biztosítás díjak színvonala jelentősen különbözik a közösség országaiban. A díjak alakulására hatással vannak belső és külső tényezők egyaránt: belső: a balesetek száma és a kárgyakoriság, az átlagos kárnagyság, a kockázati díjrész átlagos mérte- külső: befolyásolja az adott ország adórendszere, az ország belső jogi szabályozása (pl. a biztosítási fedezet minimum összege,limit nélküli fedezet, stb.) A biztosítók a díj mértékének kalkulálásakor valószínűsíteni próbálják, hogy vajon a szerződő fél milyen eséllyel okozhat majd kárt, és az okozott kár mekkora lehet. További díjképző tényező az adott ország adórendszere és speciális belső jogi előírásai.


A német gépjármű-biztosítási
díjak mintegy 20 milliárd eurót tesznek ki, azonban már évek óta csökkenő tendenciát mutatnak..A német gépjármű-biztosítási piacon nagy a fellendülés, 6 év után ismét emelkedhetnek a díjbevételek  várhatóan 2,4 százalékkal, ami 56,4 milliárd euró bevételt jelenthet. A biztosítók között dúló árharcban a legnagyobb biztosítókat alulmaradtak, így az Allianzt, a Generali és az AXA is, amely piacra segítette egyes non-profit kölcsönös biztosítók megjelenését. A román piacon az idei első félévben 19 százalékkal csökkent a gépjármű-biztosítási díjbevétel. Hazánkban 2011 első félévében a hazai biztosító társaságok bevétele elmaradást mutat a korábbi évekhez viszonyítva.

A casco biztosítás díjbevételek csökkenése mögött több, a piac helyzetét befolyásoló tényező áll. A piacon egyre több a limitált szolgáltatást nyújtó casco-termék, a kötelezőt-cascót egy csomagba rendező biztosítási csomagok. Köthetők részcascók, amikor a termék részlopásra nem terjed ki egy lámpa, kerék vagy antenna eltulajdonítására, vagy totálkár esetén csak a szerződésben megállapított, limitált összeget fizeti ki a biztosító,természetesen alacsonyabb díj ellenében.  A casco-díjbevételek talán az új autó-értékesítés fellendülésével növekedhetnek, erre azonban valószínűleg  még várnunk kell. Sőt, a közelmúlt tapasztalatai szerint a  finanszírozott gépjárműre megkötött szerződéseket a hitel lejárta után csak nagyon kevesen és többnyire szűkített formában kötik újra. Az alacsonyabb szolgáltatási limitekhez alacsonyabb díj társul, ami szintén oka a piac csökkenésének.

Kérdezni szeretne? Itt megteheti.
.
Copyright © Minden jog fenntartva 2007-2024 - Proviti.hu
.