Kártörténeti igazolás beszerzése után mi a teendőm?
A 2010.01.01.-től életbe léptetett 19/2009. ( x.9. ) PM rendelet értelmében a kártörténeti igazolásra az alábbi szabályok érvényesek:


Az évfordulóra történő biztosító váltás alkalmával kiválasztott új kötelező biztosító társaság, a kockázatviselés megkezdésének napjától 30 naptári napon belül köteles beszerezni az előzmény biztosítótól a kártörténeti igazolást. E műveletre lehetősége van a biztosítók által üzemeltetett közös Boma ( bonus - malusz ) rendszerből. Amennyiben a rendszám és az előzmény kötvényszám helyesen a rendelkezésükre is áll, akkor a kártörténeti igazolás beszerzése automatikusan történik meg.


Előfordulhat azonban az, hogy valamilyen okból kifolyólag a lekérdezés nem vezet eredményre. Erre két lehetőség is van:

1.- Helyes adatok megadása esetén előfordulhat az, hogy a biztosító a BOMA rendszer segítségével sem tudja lekérni a kártörténeti igazolást. Ez esetben az új biztosító írásban értesíti az Ügyfelet, hogy saját kezűleg szerezze be a dokumentumot, és küldje el nekik. Ameddig a kártörténeti igazolás beszerzése nem történik meg, addig a szerződést A00, azaz alapdíjas szerződésként kezelik, és így is kötvényesítik.

2.- Ha az előzmény adatokat helytelenül adta meg, abban az esetben az új biztosító társaság szintén írásban szólítja fel az Ügyfelet az igazolás manuális beszerzésére, de a szerződést nem A00-ás besorolásban rögzíti, hanem M04-es, pótdíjasan kötvényesíti.

Amennyiben a biztosító felszólításának megfelelően saját kezűleg járt el, és a kezében van a kártörténeti igazolása, azt a lehető leghamarabb juttassa el az új biztosítója részére, akinek 15 napja van az igazoláson megtalálható bonusz besorolással visszamenőleg módosítania a szerződését. Ezt követően új kötvényt és új csekket is fog kapni, már a helyes díjon szerepeltetve.

Kártörténeti igazolás a casco biztosítás módozatnál is létezik, de ennél a terméknél még nincs közös nyilvántartó rendszer. Casco biztosítás váltás esetén minden esetben az Ügyfél, vagy az Ügyfél meghatalmazása esetén az Alkusz feladata a kártörténeti igazolás beszerzése!

Friss információk:

A kötelező biztosítási kártörténeti igazolás megszűnt! A biztosítók már papír alapon nem állítanak ki ilyen igazolást, hanem minden szükséges információt feltöltenek a központi KÁNYA rendszerbe, ahol új biztosítója eléri a szükséges adatokat. A sikeres adatlekéréshez szükséges az, hogy Ön pontosan adja meg előző biztosítója nevét, a gépjármű rendszámát, valamint a biztosítási kötvényszámát, különben a lekérdezés nem lesz sikeres!

 

Kérdezni szeretne? Itt megteheti.
.
Copyright © Minden jog fenntartva 2007-2024 - Proviti.hu
.