Kártörténeti igazolás beszerzése után mi a teendőm? A 2010.01.01.-től életbe léptetett 19/2009. ( x.9. ) PM rendelet értelmében a kártörténeti igazolásra az alábbi szabályok érvényesek:
Az évfordulóra történő biztosító váltás alkalmával kiválasztott új kötelező biztosító társaság, a kockázatviselés megkezdésének napjától 30 naptári napon belül köteles beszerezni az előzmény biztosítótól a kártörténeti igazolást. E műveletre lehetősége van a biztosítók által üzemeltetett közös Boma ( bonus - malusz ) rendszerből. Amennyiben a rendszám és az előzmény kötvényszám helyesen a rendelkezésükre is áll, akkor a kártörténeti igazolás beszerzése automatikusan történik meg.
Előfordulhat azonban az, hogy valamilyen okból kifolyólag a lekérdezés nem vezet eredményre. Erre két lehetőség is van:
1.- Helyes adatok megadása esetén előfordulhat az, hogy a biztosító a BOMA rendszer segítségével sem tudja lekérni a kártörténeti igazolást. Ez esetben az új biztosító írásban értesíti az Ügyfelet, hogy saját kezűleg szerezze be a dokumentumot, és küldje el nekik. Ameddig a kártörténeti igazolás beszerzése nem történik meg, addig a szerződést A00, azaz alapdíjas szerződésként kezelik, és így is kötvényesítik.
2.- Ha az előzmény adatokat helytelenül adta meg, abban az esetben az új biztosító társaság szintén írásban szólítja fel az Ügyfelet az igazolás manuális beszerzésére, de a szerződést nem A00-ás besorolásban rögzíti, hanem M04-es, pótdíjasan kötvényesíti.
Amennyiben a biztosító felszólításának megfelelően saját kezűleg járt el, és a kezében van a kártörténeti igazolása, azt a lehető leghamarabb juttassa el az új biztosítója részére, akinek 15 napja van az igazoláson megtalálható bonusz besorolással visszamenőleg módosítania a szerződését. Ezt követően új kötvényt és új csekket is fog kapni, már a helyes díjon szerepeltetve.
Kártörténeti igazolás a casco biztosítás módozatnál is létezik, de ennél a terméknél még nincs közös nyilvántartó rendszer. Casco biztosítás váltás esetén minden esetben az Ügyfél, vagy az Ügyfél meghatalmazása esetén az Alkusz feladata a kártörténeti igazolás beszerzése!
Friss információk:
A kötelező biztosítási kártörténeti igazolás megszűnt! A biztosítók már papír alapon nem állítanak ki ilyen igazolást, hanem minden szükséges információt feltöltenek a központi KÁNYA rendszerbe, ahol új biztosítója eléri a szükséges adatokat. A sikeres adatlekéréshez szükséges az, hogy Ön pontosan adja meg előző biztosítója nevét, a gépjármű rendszámát, valamint a biztosítási kötvényszámát, különben a lekérdezés nem lesz sikeres!
Új információk
- Árháború várható a nemélet-biztosítások területén? - 18/02/2014 12:55
- Év végi biztosító váltás kampány mégsem szűnik meg! - 18/02/2014 12:55
- A Titanic tragédiájával a biztosítók is jéghegynek ütköztek - 18/02/2014 12:53
- Biztosítás rendezvényre - Nem ajánlott a szórakozás biztosítás nélkül! - 18/02/2014 12:43
- Mikor fizet a biztosító helyett a Mabisz kártalanítási számla? - 18/02/2014 12:42
Régebbi információk
- Biztosítók Bankszámlaszámai - Astra, K&H, Allianz, Uniqa, Posta, Stb. - 18/02/2014 12:42
- Kamion biztosítás kalkulátor - Kamion kötelező és casco online! - 18/02/2014 12:41
- A biztosítók kihasználhatják azokat az autósokat, akik nem váltanak év végén - 18/02/2014 12:34
- Mobil - Mobiltelefon - Rádiótelefon biztosítás - 18/02/2014 12:24
- Az Aim megszűnik, mint kötelező biztosító - 18/02/2014 12:23